탄총 피버론 (일본판, 98/09/17) Dangan Feveron (Japan, Ver. 98/09/17)
Roms info Final Burn Alpha에서 사용가능한 롬파일입니다. |
|
Roms
zip형식의 롬파일은 압축해제없이 roms폴더에 그대로 넣어 주어야 합니다..
Original Roms Info (원본: 부모롬) 탄총 피버론 / 피버 SOS (국제판 98/09/25) Fever SOS (International, Ver. 98/09/25) |
# title | # select |
# bosse | # gameover |
# score |
# Story
총알소총 열광 론
우주력 0●◎0년. 메르트별지구 공격 군기함그레이트그랏체는 태양계 제 3 혹성을 침략하기 위하여 진격을 개시하고 있었다.
메르트별은 은하계 굴지의 군사력을 껴안아, 또 그 중에서도 엄선의 정예 부대를 인솔하는 것은 우주의 맹장(하늘의 이제(벌써) 짊어진다)과 무서워할 수 있는 지구 침략 최고 사령관 그랏체 제독이었다.
그랏체는 모성으로부터의 사명이며, 또 스스로의 야망이기도 한 아름다운 물의 혹성을 손에 넣기 (위해)때문에,
결국 메르트별과 지구의 중간 지점에 위치하는 혹성 피버의 영역에까지 달하고 있었던 것이다.
그러나···여기서 메르트별사상, 반대, 우주 사상 최대의 비극이 일어나려고 누가 예상한 것인가?
피버별부근을 항행하는 일반의 선박의 사이에서는, 계기류를 혼란시키는 수수께끼의 괴전파를 무서워해 다소의 시간을 필요로 해도 우회 하는 것이 상식이 되어 있다.
하지만 슬플까 군인인 그랏체는 그것을 미신과 결정해 혈기에는 하는 브릿지 승무원들과 함께 피버 호시료역의 항행을 결정된 것에서 만났다.
하지만, 진행하는에 따라 강대하게 되는 괴전파. 배가 삐걱거려 계기가 미치기 시작해, 동요하는 승무원.
그리고 비극은 겹쳐 마침내는 사실에서 제독 부인 아이린=캐사리누와 「아니-응★으로 무후후」인 회화를 즐기고 있던 그랏체의 비디오 폰에까지 영향을 미쳤던 것이다!
그랏체는 짖었다!!「우리 아내와의 사랑의 언약을 방해키 해 사람은 누구다! 사랑의 중재라고 하는 이름의 철퇴를 밥등 나라고 주어요!!」
지구 침략 등, 이미 나가 안 일은 아니다. 그래, 군인이라고 하는 이름의 가면아래는 사랑에 사는 순수한 한(남자) 그랏체는 러브 러브·fighter다.
제지하는 부하를 뿌리쳐, 분노에 떨리는 그랏체는 괴전파의 발신원이라고 생각되는 본 일이 없는 특수 시설에 함대를 강제 착륙시켰던 것이었다.
[출전:탄 소총 열광 론 공식 HP(케이브)]
# History
Dangun Feveron (c) 1998 Cave.
A vertically scrolling shoot-em-up from the undisputed masters of the genre, 'Cave', Dangun Feveron features the usual Cave trademarks of intuitive, power-up driven gameplay backed-up with superb graphics and sound.
Dangun Feveron features a very high level of player customisation. At the start of a new game, players are prompted to select 3 different ship attributes; the speed of ship they wish to pilot (from a choice of four), which of the 3 rapid-fire weapons they prefer, and their preferred choice of sustained-fire weapons (activated by holding down the FIRE button). This allows players to tailor the ship to suit their individual needs and gameplay styles, be it a fast-flying speeder with widespread shots to handle enemy squadrons, or a ship with a lower speed that makes it easier to negotiate the swathes of enemy bullets that often fill the screen.
Another of the game's selling points is the capture-and-score system. Initially, every enemy destroyed is worth only one point. However, whenever an enemy is destroyed, coloured spheres appear in its wake, each containing a trapped, human prisoner. The spheres can then be collected by the player to earn additional points. For each prisoner saved, the total points gained from each enemy killed increases by one. For example, saving 56 prisoners means every subsequent defeated enemy is worth fifty-seven points. When the spheres appear, they drift slowly towards the bottom of the screen, before moving back up towards the top where, if they are not collected in time, they drift out of the screen and beyond the player's reach. This resets enemy-destroyed score back to a single point per enemy. If the player loses all of their lives and chooses to 'Continue' the game, the rescue count is reset to zero.
Dangun Feveron's final distinction was in its use of music and sound effects, with the game's creators drawing heavily on the disco sound of the 1970s.
- TECHNICAL -
Game ID : CV01
Cave 1st Generation Hardware
Main CPU : MC68000 (@ 16 Mhz)
Sound CPU : Z80 [Optional]
Sound Chips : YMZ280B (@ 16.9344 Mhz) or OKIM6295 x (1 or 2) + YM2203 / YM2151 [Optional]
Other : 93C46 EEPROM
Screen orientation : Vertical
Video resolution : 240 x 320 pixels
Screen refresh : 57.55 Hz
Palette colors : 2048
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 3
- TRIVIA -
Released in September 1998.
The title of this game translates from Japanese as 'Bullet Gun Feveron'.
Licensed to Nihon System for distribution.
This game is known outside Japan as "Fever SOS".
Dangun Feveron / Cave [Scitron / Gamest - SGCD-0004 - Dec 4, 1998]
- TIPS AND TRICKS -
* Secret Guest Character (from "Uo Poko") : insert a coin and press quickly Down, Up, Right, Left, Up, Down, Left, Right, Start. 1P cat's name is Uotaro and 2P cat's is Poko (81). Note : At the continue (when you loose), you need to enter this code a second time, just after inserting a new credit, to continue to play with this guest character.
* Time Attack Mode : insert a coin, hold A+B and press Start simultaneously.
* You can kill enemies offscreen to the left and right, but not the top and bottom. This can be very useful for getting to later patterns. DM will still appear.
* If you have your side-guns powered up, a quick change in direction can be used to 'whip' their spread to kill popcorn enemies. Useful for killing offscreen enemies as well.
* There are specific triggers, sometimes apart from killing things fast that cause new formations to appear. Many yet to be deciphered.
* At ~2200 DM a 1UP will appear at the center of the screen. Usually triggered late in stage 3 or early in stage 4.
* Seems it is best to use Ship B with bomb or roll. Bomb appears to be higher scoring (due to chaining explosions) and require more planning, while roll is more frantic but kills many large enemies quickly.
* There is a maximum saturation of DM that can be onscreen at one time ~80. After which no DM will spawn, this can be detrimental to score especially in Stage 3.
* If the sphere boss at the end of stage 5 is beaten having not died, you will get a level bonus, then face the true boss. You will be invincible unless you use bombs and will get another level bonus when you kill it.
* Bonus for clearing the game is 100,000 per bomb and 500,000 per life left. These are doubled if you finish by defeating the true last boss.
- STAFF -
Music composed by : Ryuichi Yabuki, Nanpei Misawa
- SOURCES -
Game's rom.
# Command
[ 기본 조작 방법/자기에 대해 ]
───────────────────
·레바
캐릭터의 이동
·버튼
A :노멀 쇼트
누르고 있을 뿐으로 파워풀 쇼트
B :본 바
C :풀 오토 (요점 DIP 설정)
·노멀 쇼트
TYPE-A 1점집중형
TYPE-B 3 방향형
TYPE-C 광범위형
·파워풀 쇼트
LOCK-ON 파괴할 때까지 락.
BOMB 폭풍으로 연쇄 폭발.
ROLL 누르고 있는 동안은 자기 주위에 빛.
떼어 놓으면(자) 레이저 발사.
[ 은폐 기체·물고기 타로에 도착해 ]
───────────────────
코인 투입 후,↓↑→←↑↓←→그리고 결정
·레바
캐릭터의 이동
·버튼
A :노멀 쇼트
B :쇼트 타입 변경
(1점집중형→3 방향형→광범위형)
C :풀 오토? (요점 DIP 설정)
[ 치트에 대해 ]
───────────────────
:0:105A16:80:000:Invincibility
:0:1052C5:07:000:Infinite Lives
:0:105A35:06:000:Max Power
:0:105A41:05:500:Max Power (2/3)
:0:105A45:04:500:Max Power (3/3)
:0:105A3B:03:000:Infinite Bombs
:0:105A36:00:000:파이터 Type 1
:0:105A36:08:000:파이터 Type 2
:0:105A36:10:000:파이터 Type 3
:0:105A34:00:000:Powerful Type 1
:0:105A34:08:000:Powerful Type 2
:0:105A34:10:000:Powerful Type 3
:0:105A30:1A:000:Speed Type 1
:0:105A30:1E:000:Speed Type 2
:0:105A30:29:000:Speed Type 3
:0:105A30:2D:000:Speed Type 4
:0:000000:00:999:[ for Player 2 ]
:0:105A56:80:000:Invincibility
:0:1052C7:07:000:Infinite Lives
:0:105A75:06:000:Max Power
:0:105A81:05:500:Max Power (2/3)
:0:105A85:04:500:Max Power (3/3)
:0:105A7B:03:000:Infinite Bombs
:0:105A76:00:000:파이터 Type 1
:0:105A76:08:000:파이터 Type 2
:0:105A76:10:000:파이터 Type 3
:0:105A74:00:000:Powerful Type 1
:0:105A74:08:000:Powerful Type 2
:0:105A74:10:000:Powerful Type 3
:0:105A70:1A:000:Speed Type 1
:0:105A70:1E:000:Speed Type 2
:0:105A70:29:000:Speed Type 3
:0:105A70:2D:000:Speed Type 4
#다이노렉스
파이널번알파, , 탄총피버론(일본판,98/09/17)
'전용에뮬 > 파이널번: FBA v0.2.97.11' 카테고리의 다른 글
[ FB ] D콘 D-Con (0) | 2012.03.23 |
---|---|
[ FB ] 3 카운트 바웃 / 파이어 수플렉스 3 Count Bout / Fire Suplex (NGM-043)(NGH-043) (0) | 2012.03.23 |
[ FB ] 포토 Y2K Photo Y2K (ver. 105) (0) | 2012.03.23 |
[ FB ] 메탈 세이버 Metal Saver (0) | 2012.03.23 |
[ FB ] Battle Golfer Yui (Japan) (0) | 2012.03.23 |