뇌전 (雷電) / 라이덴Raiden
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Artwork
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Story | story.dat
뇌전AD 2090 지구는, 갑자기 나타난 밖우주 생명체의 침략을 받았다.
격전이 계속되는 중, 세계 연합군 정부는, 파괴된 적의 전투기를 기본으로, 온 세상의 우수한 기술자를 모아,
초고공 전투 폭격기·뇌전을 만들어 냈지만, 너무 고성능, 수직기구의 하나동이었기 때문에,
실전에 견딜 수 있는 파일럿은, 불과 2명 밖에 남지 않았다.
그리고 지금, 지구의 운명을 걸어, 2기의 전투기가 출격 한다.
[출전:뇌전 업무용 판촉 광고지(테크모·세이브 개발)]
History | history.dat
(c) 1990 Seibu Kaihatsu.
In the year 2090, Earth has suddenly become the target of deranged aliens. Following the invasion, a new cutting-edge weapon, the Supersonic Attack Fighter, based on the destroyed alien craft, is created for humanity's hope for survival.
- TECHNICAL -
Main CPU : (2x) V30 (@ 10 Mhz)
Sound CPU : Z80 (@ 3.579545 Mhz)
Sound Chips : YM3812 (@ 3.579545 Mhz), OKI6295 (@ 8 Khz)
Screen orientation : Vertical
Video resolution : 224 x 256 pixels
Screen refresh : 60.00 Hz
Palette colors : 2048
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 2
- TRIVIA -
Released in April 1990.
The title of this game translates from Japanese as 'Thunder and Lightning'.
is the name of a Japanese WWI Fighter, the Mitsubishi J2M .
Licensed to Fabtek for US distribution, to Liang HWA Electronics for Taiwan distribution, to I.B.L. Corporation for Korea distribution and to Wah Yan Electronics for Hong Kong distribution.
Pony Canyon / Scitron released a limited-edition soundtrack album for this game ( Densetsu - PCCB-00047) on 05/12/1990.
- TIPS AND TRICKS -
* Items list:
Red beacon: Gives the Vulcan firepower to the player who obtains it.
Blue beacon: Gives the Laser firepower to the player who obtains it.
M: Gives the Nuclear missile sub-weapon to the player who obtains it.
H: Gives the Homing missile sub-weapon to the player who obtains it.
1-UP: Gives the player who obtains it an extra life stock.
P: Maximizes the players current weapon sets to full power.
B: Increases bomb stock by one.
Medal: Gives a score of 300 points.
Miclus: Seibu Kaihatsu's dragon mascot appears in and it's series, giving a score of 3,000.
Fairy: A small humanoid creature that gives whoever obtains it 10,000 points.
- SERIES -
1. (1990)
2. II (1993)
3. DX (1994)
4. II NEW (1996)
5. Fighters (1996)
6. Fighters 2 - Operation Hell Dive (1997)
7. Fighters Jet (1998)
8. Fighters 2 - 2000 Operation Hell Dive (2000)
9. III (2005)
10. IV (2007)
- STAFF -
Producer : H. Hamada
Game design : Tetsuya Kawaguchi (as 'T. Kawaguchi')
Programmers : K. Kondo, Tetsuya Kawaguchi (as 'T. Kawaguchi'), S. Mori
Graphic design : T. Wada, M. Komazawa, T. Matsuzawa, H. Matsuo
Music & SFX : Akira Satoh (as 'A. Sato')
Hardware design : Y. Segawa
- PORTS -
* Consoles :
NEC PC-Engine (1991)
Sega Mega Drive (1991, " Trad")
Nintendo Super Famicom (1991, " Densetsu")
Nintendo Super Famicom (1992, " Trad")
PC Engine Super CD-ROM (04/1992, "Super ")
Atari Jaguar (1994)
Sony PlayStation (1995, "The Project")
Atari Lynx (1997)
Sony PlayStation (2002, "MajorWave Series")
* Computers :
FM Towns PC (1991, " Densetsu")
PC [MS-DOS, CD-ROM]
- SOURCES -
Game's rom.
Machine's picture.
Command | command.dat
[ 기본 조작 방법에 대해 ]
─────────────────
·레바
캐릭터의 이동
·버튼
A :쇼트
B :폭탄
[메인]
빨강:발칸 (7 단계)
파랑:레이저 (7 단계)
[서브]
노랑:뉴클리어 미사일 (4 단계)
초록:호밍 미사일 (4 단계)
[ 은폐 요소에 대해 ]
─────────────────
P2측에서 스타트 하면(자),
난이도가 내린다.
두 명 동시 플레이시, 몇개의 기체에
아군의 쇼트가 맞으면(자), 랜덤
방향으로 고위력의 쇼트를 발할 수 있다.
[ 치트에 대해 ]
─────────────────
:0:01215:0B:000:Invisible
:0:00BD5:0A:000:Infinite Lives
:0:00D42:00:000:Infinite Shot
:0:00D43:00:500:Infinite Shot (2/2)
:0:00BE3:06:000:Infinite Bombs
:0:00BDB:08:000:Normal Weapon
:0:00BDD:08:000:Laser Weapon
:0:00BDF:04:000:Rocket Weapon
:0:00BE1:04:000:Missile Weapon
:0:01239:1E:000:Auto fire
:0:00000:00:999:[ for Player 2 ]
:0:01285:0B:000:Invisible
:0:00BFB:0A:000:Infinite Lives
:0:00C09:06:000:Infinite Bombs
:0:00C01:08:000:Normal Weapon
:0:00C03:08:000:Laser Weapon
:0:00C05:04:000:Rocket Weapon
:0:00C07:04:000:Missile Weapon
#이시타의 부활
슈팅, 뇌전(雷電)/라이덴 종스크롤
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