다이너마이트 형사 / 다이하드 아케이드 (UET 960515 버전 1.000) Die Hard Arcade (UET 960515 V1.000)

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Roms info

  • 롬파일: diehard.zip
  • 사이즈: 6.76 MB
  • 카테고리: 액션
  • 소스카테고리: Fighter / 2.5D
  • 구분: 마메 ( MAME )
  • 년도: 1996
  • 제작사: Sega
  • 소스: stv.c
  • 버젼: .74u2
  • 롬구분: 원본(부모롬)

Roms

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diehard.zip

 

Clone Roms Info (클론)

다이너마이트 형사 (일본판, 960515 버전 1.000) Dynamite Deka (J 960515 V1.000)
dnmtdeka.zip

 

 

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# flyer
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Story | story.dat

다이너마이트 형사
【프롤로그】
여기, 땅거미 강요하는 S.F.P.D(샌프란시스코 시경)의 서장실에 2명의 남자가 있었다.
서장석에 앉아 씁쓸한 얼굴을 하고 있는 남자는, 책상에 팔꿈치를 다하면서 말했다.
「너 밖에 없어. 안내역을 맡아 주지 않겠는가」
「서장, 나와 너는 긴 교제다. 하지만, 여자 아이의 부적은 미안이다」
말을 건넬 수 있던 이제(벌써) 1명의 남자는, 결코 훌륭하다고는 말할 수 없는 MA-1이 피부 차는 위의 기세로, 서장으로 불린 남자에게 다가섰다.
하지만, 서장으로 불린 남자는 동요하는 바람도 없고, 창 밖에 눈을 돌리면서 계속했다.
「너의 수완과 범인에 대한 집념은 인정하자. 하지만, 네가 다닌 후에는 펜 펜풀도 나고 야자 없다. 이 거리를 폐허로 할 생각인가?」
「이봐 이봐, 그것과 이것은 이야기가 별도이구나」
그 때, 갑자기 여성의 소리가 났다.
「지금까지의 물적 손해, 약 140억 달러. 나라가 1개기울어요」
서장실의 문이 열려, 예복을 입은 1명의 부인 경관이 방에 들어 왔다.
「신디·호리 데이 경부, 지금 착임 했습니다」
장신의 부인 경관이 기민한 동작으로 경례하면(자), 서장으로 불린 남자는 기침해 붐비면서 이렇게 말했다.
「그녀가 이번, 우리 SWAT의 대장으로서 취임한 호리 데이군이다. 경찰학교를 주석에서 졸업한 엘리트중의 엘리트야」
MA-1의 남자와 휘파람을 불었다.
「그가, 우리 경찰서에서도 수많은 난사건을 해결해 왔다…」
「잘 알고 있습니다 원. 예와 미스터·다이너마이트로 좋았는지 해들…」
아연하게로 하는 서장의 표정을 봐, MA-1을 입은 남자는 한숨 섞임에 대답했다.
「이봐 이봐, 나는 블르노·델린저라는 이름이 있다」
「실례. 아무쪼록, 미스터·델린저」
「아, 미스·호리 데이]
THE DAY(2015A.D.DEC. 31 5:00PM)
그 날, 부임해 아직 시작한지 오래되지 않은 신디·호리 데이는,
이벤트 좋아하는 서장이 기획한 「SWAT의 헬리콥터를 1기 날려, 시가의 관광을 실시하는 투어」에 초대되었다.
헬리콥터에는 준대기중의 SWAT 한 개 분대와 미스·호리 데이, 그리고 혐들이면서 안내를 하는 블르노의 모습도 있었다.
다만, 기내에서 이 2명의 시선이 맞았던 것은 한번도 없었다.
대충 시가의 안내를 끝내, 헬리콥터는 기지로 향하고 있었다.
THE DAY(2015A.D.DEC. 31 5:30PM)
샌프란시스코 시가에 우뚝 솟고 서는 「에터널 타워」는,
모일계 기업의 번영의 상징으로서 시민의 선망의 시선과 냉담한 시선을 모으고 있었다.
이 빌딩에서는 매년, 정계나 재계등의 VIP를 모아 「NEW YEAR PARTY」를 하고 있어
금년도 수많은 빅 네임이 게스트에게 일원이 되고 있었다.
파티는 밤도 깊어지고 나서의 개최를 위해, 그 시간에 「타워」에 도착하는 게스트는, 아직 셀수있는 정도였다.
칵테일 광선이 어둠을 찢어져, 「타워」의 신들 주위 모습을 떠오르게 한 그 때, 사건은 일어났다.
돌연, 로비에 총성이 울려, 초연이 솟아올라, 타워내는 어수선했다.
바로 조금 전까지 민간인과 같이 행동하고 있던 인간들이 소총을 난사하기 시작했던 것이다.
그들은, 대도시안에 「용해하고 있었다」테러리스트였다.
「타워」는, 수백명의 일반인과 30여명의 VIP를 삼켜, 처음의 총성으로부터 7분에 완전하게 침묵했다.
귀투중의 블르노들 헬리콥터에 긴급 무선 연락이 들어온 것은, 사건이 일어나 15 분후였다.
THE DAY(2015A.D.DEC. 31 5:45PM)
「에터널 타워」사장실의 의자에는, 보아서 익숙하지 않는 인물이 앉고 있었다.
겁없는 미소를 띄우는 그 얼굴에, 기본의 해 우리 깊게 새겨지고 있었다.
[출전:다이너마이트 형사 공식 HP(세가)]

History | history.dat


Die Hard Arcade (c) 1996 Sega.
A 3-D, side-scrolling beat them up for 1 or 2 players in which the president's daughter has been kidnapped by a terrorist organisation. Die Hard Arcade is based on the Bruce Willis movie of the same name, although the game's storyline is very different from that of the film's.
Players take on the role of two SWAT team members who must fight their way through a terrorist-filled sky scraper to eventually reach and defeat the head of the terrorist organisation and rescue the President's daughter. Players must clear each area of all terrorists before they can progress to the next. The terrorists can be defeated by punching and kicking them until their health bars are depleted. In addition to hand-to-hand combat, players can also utilise various weapons and objects, including handguns, machine guns, missile launchers, anti-tank cannons, knives, sticks, fireaxes, spray cans, pepper shakers, steel pipes, brooms, bottles and, at one point, a grandfather clock.
Ammunition magazines can be picked up to replace depleted ammo in hand guns and machine guns, and health units can also be found to heal any damage players have suffered. At various points in the game, a pre-set sequence will start in which players must either press the PUNCH, KICK or JUMP button, or move the joystick in a specific direction in order to successfully negotiate certain enemies or obstacles. If either of the SWAT members fail on any sequences where they are supposed to punch or kick down enemies, they will have to fight them in hand-to-hand combat. Enemies can also be grabbed, allowing players to either punch or arrest them. The latter can only be achieved if the SWAT member is holding a gun, and is achieved by pressing either the PUNCH or KICK button twice.
When the SWAT members finally confront the crime boss, they will have to face him twice; first in the office and then on the rooftop. On the rooftop, he will be armed with swords and more difficult to hurt. After the boss is defeated for the second time, The President's daughter is rescued.
From here-on the game takes a nod from Technos' legendary 1987 beat-em-up, "Double Dragon". If only one player completes the game, the girl simply says 'Thank You!' and the game ends. But if 2 players complete the game, the girl will announce that she wants one of the SWAT members to become her new bodyguard. The two players will then have to fight each other until one of them is defeated, with the winner becoming the girl's new bodyguard. If the timer expires before either player wins, the fight will be declared a draw and the girl will be undecided about which SWAT member she wants for her new bodyguard.
- TECHNICAL -
Sega Titan Video hardware (ST-V)
Main CPU : (2x) SH-2 (@ 28.6364 Mhz), 68000 (@ 11.45456 Mhz)
Sound Chips : SCSP (@ 11.45456 Mhz)
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 704 x 513 pixels
Screen refresh : 60.00 Hz
Palette colors : 6144
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 6
- TRIVIA -
Released in May 1996.
This game is known in Japan as "Dynamite Deka".
PATENTS :
U.S.A : 4,442,486 - 4,454,594 - 4,462,076
Europe : 80244
Canada : 1,183,276
Honk Kong : 88-4302
Singapore : 88-155
- SERIES -
1. Die Hard Arcade (1996)
2. Dynamite Deka II (1998)
- STAFF -
Chief Programmer : Ando Hiroshi
Enemy Programmer : Yamamoto Masanobu
Sub Programmer : Abe Teruji
Chief Artist : Aoki Kunitake, Kumada Tatsuto
Model Artist : Joe Stephenson, Stieg Hedlund, Andrew Mundy, Betty Cunningham
Player Model Artist : Makino Taku, Aoki Yoshiaki, Katoh Hideyuki
Animation Artist : Dean Ruggles, Tom Tobey, Makoto Uchida, Greg Hancock
Background SCR : Alan Ackerman
Art Manager : Bob Steele
Sound Director : Howard Drossin
Producer : Roger Hector, Nakagawa Rikiya, Makoto Uchida
Executive Producer : Suzuki Hisashi
Game Design & Directed by : Makoto Uchida
- PORTS -
* Consoles :
Sega Saturn (1997)
- SOURCES -
Game's rom.
Machine's picture.

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