미래 닌자 (일본판) Mirai Ninja (Japan)
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Roms
zip형식의 롬파일은 압축해제없이 roms폴더에 그대로 넣어 주어야 합니다..
# title | # bosse |
# gameover | # score |
# flyer |
Story | story.dat
미래 닌자이 대지를 묻는 싸움은, 언제 시작되었는지, 그리고 언제 끝나는 것인가. 숲안, 깊은 초록과 철과 기름이 배어든 나무의 냄새.
아득한 하늘에는 지상 수백층의 빌딩이 몇십책도 찔러 찔리고 있다. 성공해, 전신을 주사 한다.
회로가 거기에 대답해 웅성거려, 가라앉는다. 이 몸에 남은, 몇 안 되는 사람의 온기. 잃은 기억, 생각.
하늘을 찢어, 다 거절하도록(듯이) 달리기 시작한다. 즉석에서, 죽어 있었음이 분명한 세계로부터 적의 그림자가 솟아 올라 온다. 검이 외친다.
지켜야 할 것을 위해서(때문에), 그리고 일찌기 자신이었지만 위해(때문에). 폭염이 모든 것을 쌌다.
History | history.dat
Mirai Ninja - Keigumo Kinin Gaiden (c) 1988 Namco.
- TECHNICAL -
Namco System 2 hardware
Game ID : MN
Main CPU : (2x) 68000 (@ 12.288 Mhz), M6809 (@ 3.072 Mhz), HD63705 (@ 2.048 Mhz)
Sound Chips : C140 (@ 21.39 Khz), YM2151 (@ 3.57958 Mhz)
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 288 x 224 pixels
Screen refresh : 60.61 Hz
Palette Colors : 8192
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 3
- TRIVIA -
The title of this game translates from Japanese as 'Future Ninja - Stealth Joy Cloud Device Side Story'.
Mirai Ninja was based on a Japanese movie of the same name. Both the game and the movie were released the same year.
The plot of the movie : A man's body and soul are stolen and used as part of a demon castle. What's left becomes Cyber Ninja. He teams up with the chi students whose cyber-earmuffs show matching red symbols. They fill their swords with ammunition, grab some neo-retro-cyber-antique guns and attack the demon robot expendable ninja squad. Each fight is won by whichever side uses more gratuitous special effects. They slay the Tron-like hover droids, who are destroyed in their shame. There's a showdown with a white-armored guy with dreadlocks, who is later reincarnated by the eclipse and a lot of multicolored lightning. After killing the make-up wearing effeminate spider person, the chi school fires a giant gun at the demon castle spider cyber robot. It blows up.
Pony Canyon / Scitron released a limited-edition soundtrack album for this game (Mirai Ninja - Keigumo Kinin Gaiden : G.S.M. Namco 1) on 21/12/1988.
- STAFF -
Game designer : UNKNOWN
Game programmers : Pegasus Ahoyagi, Screen de Kotatsun
Game visual designer : Gimmy Yanagii
Music composer / Sound effects : Astron Ishii, Norio Nakagata, Kouichi Ohta
Visual staff : Katsuhiko Shigeri, Hiromi Fukuda, Masanori Kimura, Mitsuru Fukuoka, Mitsuru Enomoto, Junko Anzai, Kayo Koga, Mayumi Ohoura, Meda Medaman, Wani Waniko
- SOURCES -
Game's rom.
, 미래닌자(일본판)
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