파이니스트 아워 (일본판) Finest Hour (Japan)
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Roms
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# gameover | # score |
Story | story.dat
파이네스트아워서기 2500년대, 인류는 우주에 진출해 각지에 우주 인공 기지를 건설했다.
그 우주 인공 기지의 독립 자치가 진행되어, 결국 그 중에서 전우주를 지배하려고 하는 것이 나타났다.
지구 연합군은, 적이 우주 최종병기를 제조중이다라는 정보를 캐치 해,
이 병기 파괴의 임무를 우주를 헤매는"수수께끼의 용병 X"에 의뢰했다.
임무를 청부맡은 X는 최신 로보트 「시그나스」에 탑승해, 단신적우주 인공 기지에 내려섰다.
X는, 시그나스의 빔 암을 무기로, 포격을 피하면서도 적로보트를 격파하면서,
정글에서 사막을 빠져 덕트를 대로, 적의 본거지내에 침입해,
지령탑내의 최종병기 제조 현장을 목표로 한다. 최종병기를 파괴하기 위해서.
[출전:남코·게임 사운드·익스프레스
Vol. 3 파이네스트아워(빅터·남코)]
History | history.dat
Finest Hour (c) 1989 Namco.
Stomp through the enemy opposition in your very own assault mech! Equipped with a laser beam, Vernier jump-jets, auto-targeting, and automatic cooling system, this mech is a force to be reckoned with. Of course, the enemy doesn't know that yet, do they? Teach 'em a lesson in threat assessment!
- TECHNICAL -
Namco System 2 hardware
Game ID : FH
Main CPU : (2x) 68000 (@ 12.288 Mhz), M6809 (@ 3.072 Mhz), HD63705 (@ 2.048 Mhz)
Sound Chips : C140 (@ 21.39 Khz), YM2151 (@ 3.57958 Mhz)
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 288 x 224 pixels
Screen refresh : 60.61 Hz
Palette colors : 8192
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 3
- TRIVIA -
Released in September 1989.
Finest Hour is the first game from Namco where the hero is a robot.
Many of the stages' names seem to be named after songs by the rock band Rush - for example, 'Distant Early Warning' and 'Subdivisions'.
Victor Entertainment released a limited-edition soundtrack album for this game (Finest Hour : Namco Game Sound Express Vol.3 - VICL-15004) on 21/09/1990.
- STAFF -
Produced by : S. Yokoyama
Development directed by : S. Okamoto
General agent : K. Matsuoka
Management by : S. Sakurai
Marketing investigated by : Toshio Natsui
Superviser of test play : Y. Seto
Directed & programmed by : K. Nikaido
Character designers : Y. Teshima, T. Kinoshita, K. Yanagihara, S. Sasaki
Graphic designers : N. Yanagisawa, H. Fukuda, Mitsuru Fukuoka (M. Fukuoka), Masato Nagashima
Development supported by : M. Kato
Music composed by : Katsurou Tajima
Logotype designed by : N. Abe
Lyrics translated by : R. Okamoto
Publicity poster arranged by : H. Kuwahara
Presidental advisor : E. Sato
Graphic utility distribution : A. Nagamatsu
Coordinate supported by : E. Saita, Y. Honda
- SOURCES -
Game's rom.
Command | command.dat
[ 기본 조작 방법에 대해 ]
──────────────────────
·레바
←→그리고 좌우 이동,↓그리고 주저앉아
←← or→→으로 데쉬
·버튼
A :사격
B :조준 변환
C :부스터 점프
[ 치트에 대해 ]
──────────────────────
:0:40924A:34:000:Infinite Time
:0:40924B:30:500:Infinite Time (2/2)
:0:107D25:EA:000:Invisible :Character Flickers
:0:409480:00:000:Non OverHeat
:0:409481:00:500:Non OverHeat (2/2)
:0:409482:FF:000:Infinite Verneir Power
:0:1031A3:0F:000:Display Time & Ladder
:0:1031A3:00:510:Display Time & Ladder (2/3)
:0:1031A1:00:510:Display Time & Ladder (3/3)
:0:10FE66:02:000:Sound Test Timer Stop:Works for all Namco Sys 2
#파이어 배럴
, 파이니스트아워(일본판)
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