나이트메어 인 더 다크Nightmare in the Dark
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# title | # howto |
# gameover |
# flyer | # marquee |
# control panel |
Story | story.dat
악몽·인·더·다크…그것은 옛 이야기….
마술을 믿을 수 있고 있었던 시대의 이야기.
어떤 벽촌의 작은 마을에, 한사람의 묘수가 살고 있었다.
그는 그 추악한 풍모로부터 타인과의 접촉을 피해 묘지의 한쪽 구석에 숨고 살도록(듯이) 하며 살고 있었다.
그런 어느 날, 밤 마다 무덤이 망쳐져 시체가 도둑맞게 된다.
마을사람들에게 알려져 소동이 되는 것을 싫어한 묘수는, 사람들이 눈치채지 않는 집에 무덤 털기를 퇴치하는 일로 했다.
그리고 오늘도, 그는 심야의 묘지를 혼자 돌아보는 것이었다………
[출전:악몽·인·더·다크 공식 HP(SNK)]
History | history.dat
Nightmare in the Dark (c) 2000 Eleven / Gavaking.
A peaceful (yet creepy looking!) gravekeeper embarks on a night-shift battle against zombies & other night dwellers in order to put an end to the grave robbing mystery before the local villagers panic! Features very nice graphics with cool backgrounds, great soundtrack & pretty fun gameplay in the same style as "Snow Bros. - Nick & Tom", "Tumble Pop" & "Zupapa!". The deceased must rest in peace, so be sure to remind them of this fact! :)
- TECHNICAL -
SNK Neo-Geo MVS hardware
Game ID : 0260
Main CPU : 68000 (@ 12 Mhz)
Sound CPU : Z80 (@ 4 Mhz)
Sound Chips : YM2610 (@ 8 Mhz)
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 320 x 224 pixels
Screen refresh : 59.19 Hz
Palette Colors : 4096
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 3
=> [A] Attack/Throw fireball, [B] Jump, [C] Attack/Throw fireball
- TRIVIA -
Released in January 2000.
This game runs on the Neo-Geo MVS but was not released on the Neo-Geo AES home console.
The game forbids the initials 'SEX' on the high score table. If you try, it gets changed to 'KING'.
- TIPS AND TRICKS -
* Alternate Costumes : At the beginning of the game (work at the continue screen too), hold the folowing buttons and press Start to choose an alternate costume : A = Blue, B = Red, C = Green, D = Yellow, AB = Grey, CD = Purple, AC = Orange, BD = Black.
* Shoot the treasure chests with fire and they will churn out lots and lots of diamonds until they disappear. As long as you do not get hit, the diamonds will continue to go up in value until they finally reach 10,000 each. Grabbing the sacks will add multipliers (2X, 4X, up to 8X) that will further increase your score.
* There are many cracks in the wood/stone of most levels. Some of these will reveal a fireball that will make your shot fly all over the board. Experiment with throwing at different angles to find these hidden spots. Most will clear the entire board as the ball flings out of control.
- STAFF -
Programmer : Hisanori Takeuchi (AM FACTORY)
Graphic designers : Hiroshi Yokoyama, Masayuki Taguchi, Tsuyoshi Yoneyama, Taketumi Watanabe (ELEVEN)
Sound composer : Kim
Data convert : Tatsuya Watanabe (PAON)
Director : Akihiko Uto
- SOURCES -
Game's rom.
Machine's picture.
Command | command.dat
[ 기본 조작 방법에 대해 ]
───────────────────────
나이트메어 인 더 다크니스
작성 : 알님
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·레버
←→로 좌우 이동
·버튼
A :공격/적 포획(?) 시 ,던진다
B :점프
[ 숨겨진 요소에 대해 ]
───────────────────────
·칼라 셀렉트
아래의 버튼을 누르면서 스타트
B=빨강 C=초록 D=노랑
AB=잿빛 AC=오렌지 BD=짙은 보라색 CD=보라색
아케이드, 나이트메어인더다크
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