봄비 Bomb Bee

마메롬파일은 마메에뮬레이터로 실행할수 있습니다.
마메 에뮬레이터 실행방법 알아보기

Roms info

  • 롬파일: bombbee.zip
  • 사이즈: 6.9 KB
  • 카테고리: 아케이드
  • 소스카테고리: Breakout
  • 구분: 마메 ( MAME )
  • 년도: 1979
  • 제작사: Namco
  • 소스: warpwarp.c
  • 버젼: .36b16
  • 롬구분: 원본(부모롬)

Roms

zip형식의 롬파일은 압축해제없이 roms폴더에 그대로 넣어 주어야 합니다..

bombbee.zip

 

 

 

# title
# gameover
 
# flyer
# cabinet

History | history.dat


Bomb Bee (c) 1979 Namco.
In this old ball and paddle game, you control a paddle that must rebound a ball into the colorized bricks and pop-bumpers.
- TECHNICAL -
Main CPU : 8080 (@ 2.048 Mhz)
Sound Chips : Custom (@ 2.048 Mhz)
Screen orientation : Vertical
Video resolution : 224 x 272 pixels
Screen refresh : 60.00 Hz
Palette colors : 256
Players : 2
Control : paddle
Buttons : 1
- TRIVIA -
Released in June 1979.
Upon joining Namco, Mr. Iwatani wanted to design pinball games. Gee Bee, Cutie Q and Bomb Bee were his early video game/pinball hybrids. Toru Iwatani would achieve later, greater fame by designing "Pac-Man".
- SCORING -
Pop Bumpers : 10 or 100 points
Spinner : 10 or 100 points
Green Drops : 10 points
Blue drops : 20, 40, 60 or 80 points
1st row of drops : 10 points
NAMCO lights : 50 points
Big Pop : 1,000 points
Adjustments to scoring :
Finishing red-yellow side drop targets bank puts in barrier to the side drain and increases the pop bumper points on the side cleared.
Finishing blue top drop targets gives you a big 1,000 pop bumper which you have a limited number of hits you can give it before it explodes and gets replaced by another bank of blue drop targets.
Lighting all NAMCO lights increases bonus multiplier to 2X.
- TIPS AND TRICKS -
* Occasionally the ball will get stuck in a very long loop (this usually happens with the pop bumpers). Just sit back and relax while the points rack up, but eventually the game will figure out the ball is stuck and shoot it out in some other direction.
- SERIES -
1. Gee Bee (1978)
2. Bomb Bee (1979)
3. Cutie Q (1979)
- STAFF -
Designed by: Toru Iwatani
- SOURCES -
Game's rom.
Machine's picture.

Command | command.dat


[ 기본 조작 방법에 대해 ]
─────────────────
·레바
 패들 콘트롤러로
 패들의 이동
·버튼
 1 버튼. 볼을 밝히는데 사용


[ 화면 구성 ]
─────────────────
  _________________
 |①   ②   ①|
 \        /
 | ③ |   
| ̄         ̄|
|⑤   ④    ⑤|
|     ⑩□   |
|_ ⑦ |    _|
|⑥| n a m c o |⑥|
| |⑧BOUNUS | |
\         /
|  ⑪     |
/  ○     \  
|          |
|⑨|   ⑩□ |⑨|
①범퍼
 볼을 뒤집는다. 사이드·브록
 쿠를 올 클리어 하면(자) 10→100pts
 에 변화한다. 세이프티·게이트를
 사용하면(자) 10 pts에 다운.
②탑·블록
 앞의 열로부터 20→40→60→80→100
 pts가 되고 있어, 올 클리어
 와 스피나-가 10→100 pst·+3보
 나스, 더욱 1000 pts가 출현한다.
 또, 큰 화살표(본비-·시그나
 르)가 1000점보너스와 동시에 출현
 해, 볼을 아래의 패들로 이해
 마다 범퍼에 가까워져, 몇차례로 바
 파에 꽂힌다. 이 상태에
 곳에 볼을 맞히면(자) 밴
 파가 부서져, 탑·블록
 센터·블록은 초기 상태에 려
 .
③센터·블록(바리게이드·
 블록)
 1개 10 pts, 올 클리어로+1보나
 스.
④스피나-
 볼이 통과하면(자) 따르릉 돈다.
 탑·블록을 올 클리어
 와 1회전이 10→100 pts가 된다.
 볼이 빨라졌을 때 여기를 통과
 와 갑자기 볼의 스피드가 늦고
 .
⑤사이드·블록
 내부로부터 10→30→50 pts의 배점에
 (이)라고 있다. 올 클리어로 범퍼의
 득점이 10→100 pts에 업, 거기에
 세이프티·게이트가 닫힌다.
⑥포켓·블록
 아래로부터 순서에 100→300→500pst. 한쪽 편
 클리어로 엑스트라·볼의 체
 스가 태어난다. 아로·시그널
 (이)가 나타난 사이드·게이트에 볼을
 통과시키면(자) 1구 서비스이지만, 역의
 게이트에 볼을 넣으면(자) 블록
 (은)는 원래대로 돌아가 버려, 엑스트라도
 없어진다.
⑦롤·오버
 볼이 통과할 때에 농청→엷은 파랑색과
 변화한다. namco의 문자를 전부 엷은 파랑색
 에 가지런히 하면(자) BONUSx2에, 더욱 이제(벌써) 1
번 가지런히 하면(자) BONUSx3가 된다.
⑧BOUNS(보너스)
 각 feature에 의해 1000 pts마다
 증가해 간다.
⑨세이프티·게이트
 볼이 게이트에 들어가면(자) 뒤집지만
 한 번 사용하면(자) 사라져 버려, 사이드·
 블록을 클리어 하지 않으면 나타나지 않는다
 사용하면(자) 1000 pts+1 보너스를 얻을 수 있다
⑩패들
 플레이어가 조작하는 패들. 상하
 2조로 함께 움직인다.
⑪볼
 패드로 받아들여지지 않고, 아래에 빠짐
 (이)라고 끝내면(자) 1 미스가 된다.

#바트르샤크

, 봄비

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