캘리버 50 Caliber 50
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Story | story.dat
CAL. 50 -CALIBER·FIFTY-때는 1967년, 베트남 전쟁의 한창때.
그 중에 마이크 미첼이라고 하는 1명의 병사가 있었다.
사리에 어두워서 그는 해방 전선에 포로로서 잡혀 버렸다.
그리고 어떤 것정도의 세월이 지났을 것인가.
어느 밤, 우리의 전으로 파수병이 싸움을 시작했다.
그 때에 마이크는 우연히 우리의 열쇠를 손에 넣었다.
마이크는 탈주했지만, 병사에 발견되어 버렸다.
그 녀석을 넘어뜨려, 소총과 수류탄과 지도를 입수한다.
자포자기의 마이크.
싸우지 않으면 집에 돌아갈 수 없다.
가라! 마이크! 우리 목전에 적없음!
History | history.dat
Cal. 50 - Caliber Fifty (c) 1989 Taito America Corp.
An overhead shoot'em up. Soldiers must destroy a variety of attacking enemies using their guns and hand grenades.
- TECHNICAL -
Game ID : UH
Main CPU : 68000 (@ 8 Mhz), M65C02 (@ 2 Mhz)
Sound Chips : X1-010 (@ 16 Mhz)
Screen orientation : Vertical
Video resolution : 240 x 384 pixels
Screen refresh : 60.00 Hz
Palette colors : 512
Players : 2
Control : dial
Buttons : 2
- TRIVIA -
Released in September 1989. Licensed to Taito America Corp. by Seta USA.
All the speech in the game are the voice of Jun Aida.
- STAFF -
Produced by : Jun Fujimoto
Directed by : Noboru Miyamari
Screen play by : Noboru Miyamari
Based on the Novels by Viet Nam 1972.
Art direction : Mitsuhiro Takeda
Music direction : Tak Suzuki (Goblin Sound)
Original music composers (Goblin Sound) : Hiroshi Taguchi, Tak Suzuki, Zero Yotsumoto
Sound effects editor : Noboru Miyanari
Sound mixer / editor : Tak Suzuki (Goblin Sound)
Sound programmer : Noboru Miyanari
Titles : Mitsuhiro Takeda
Hardware designer : Nobuyuki Nonaka
Custom chip designed by Digital Magic Lab.
Programmer : Noboru Miyanari
Character designers : Mitsuhiro Takeda, Asako Kumura, Miyuki Kasajima
Background designer : Tomokazu Sunaga
Special effects : KII System
Controller designers : Yoshikazu Ikegai
Assemblers : Akihiro Aranaga, Toshio Sasho and many others
Marketing : Tohru Ishikawa, Yasuhiro Ota
Parts department : Mikio Harada, Masayuki Iwata
Graphic tools designed by : Hiroyuki Watanabe
Development system designed by : Keiji Ishikawa
- PORTS -
* Consoles :
Sega Mega Drive
- SOURCES -
Machine's picture.
Game's rom.
, 캘리버50
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