크랙 다운 (세계판, 플로피 기반, FD1094 317-0058-04c)Crack Down (World, Floppy Based, FD1094 317-0058-04c)

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Roms info

  • 롬파일: crkdown.zip
  • 사이즈: 924.72 KB
  • 카테고리: 아케이드
  • 소스카테고리: Maze / Shooter Large
  • 구분: 마메 ( MAME )
  • 년도: 1989
  • 제작사: Sega
  • 소스: segas24.c
  • 버젼: .119u3
  • 롬구분: 원본(부모롬)

Roms

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크랙 다운 (일본판, 플로피 기반, FD1094 317-0058-04b 개정판 A) Crack Down (Japan, Floppy Based, FD1094 317-0058-04b Rev A)
crkdownj.zip

크랙 다운 (미국판, 플로피 기반, FD1094 317-0058-04d) Crack Down (US, Floppy Based, FD1094 317-0058-04d)
crkdownu.zip

 

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Story | story.dat

크랙 다운
"마더"응답해, 나는 레플리카···
레프리칸트(인조인간)의"양식"으로 돋보이는 「아타미·시티」에서는, 갑자기 레플리카들이 반란을 일으켰다.
양식을 주관하는 AI컴퓨터"마더"의 발광이 원인인것 같다.
레프리칸트를 노예로서 사역하는 연방 정부는, 반란 진압째이기 때문에 군대를 파견했지만, 죄다 괴멸 상태에 빠져,
남는 방법은 핵병기에 의한 행사 이외에 없다고 생각되었다.
그러나, 우연히"쿠락카즈"로 불리는 폭파 청부인 「BEN」 「ANDY」가,
적의 활동 거점만을 파괴하는 임무에 스스로 지원했던 것이었다.
[출전:SEGANEWS 크랙 다운 판매 예정 광고지(세가)]
인조인간들이 반란을 일으킨 미래 도시에, 연방 정부 특무 기관원 BEN와 ANDY는 잠입했다.
그들의 거점을 파괴하려면 , 특정의 지점에 폭탄을 세트 해야 한다.
맵을 확인하면서 신중하게 행동해.
기관총, 캐논포로 적을 공격해 넘어뜨려라!
2명의 공동 작전도 가능하다! 미로와 같은 적의 거점 중(안)에서, 아슬아슬인 싸움이 시작되었다.
[출전:크랙 다운 업무용 판촉 광고지(세가)]
인류에게 침략을 개시한 인공생명체.
그들을 저지하기 위해(때문에), 특수 공작원 벤과 앤디가 잠입을 개시했다.
선발대가 가리킨 적시설의 「위크포인트」. 신형 시한폭탄을 거기에 세트 하는 것이,
2명의 임무이다.
[출전:쿠락크다운인스트(세가)]
21 세기 초두, 인류는 염원의 인공생명체의 창조에 성공했다.
그러나, 그 발명을 사악한 야망에 사용하지 않아로 하는 광기의 과학자 미스터 K는,
전투형 인공생명체를 개발해, 강대한 군단을 조직 하면(자), 미라이 공업 도시 「아트란티스」를 공략.
거기를 거점으로 세계 정복으로 나서려 하고 있었다.
이것에 대해 유엔은 그 계획의 저지를 도모했지만, 압도적 병력을 자랑하는 미스터 K의 전에는 전혀 맞겨룸 할 수 없었다.
거기서 마지막 비장의 카드로서 파괴 공작의 프로패셔널, 초A급 특무 기관원 벤과 앤디를 소환해,
「아트란티스」파괴의 명령을 내렸다.
[출전:Wii 버추얼 콘솔 메가 드라이브 공식 사이트(닌텐도·세가)]
인조인간의 제조 공장이 있는 A시에서 갑자기 인조인간들이 반란을 일으켜, 인류에게로의 침략을 개시했다.
연방 정부는 군대를 파견, 이것을 저지하려고 했지만, 작전은 죄다 실패에 끝나 있었다.
마지막 수단으로서 특무 기관원 Ben와 Andy를 A시에 잠입시켜, 시한폭탄에 의해 그들을 괴멸 하는 작전을 실시하기로 결정했다.
효율적으로 거점을 파괴하려면 , 선발대가 붉은×표로 가리킨 지점에 폭탄을 세트 할 필요가 있다.
과연, 그들 2명은 이 곤란한 작전을 이루어 이룰 수가 있을까….

History | history.dat


Crack Down (c) 1989 Sega.
A futuristic city has been over-taken by a powerful, bio-mechanical army; created by an evil scientist in a bid to take over the world. 2 elite agents must plant a series of time bombs to destroy their base and crush the rebellion.
The 1- or 2-player shoot-em-up action is displayed via an innovative split screen that allows 2 players to work either individually or as a team. A timer countdown timers adds to the tension. Time bombs must be set by running over areas marked with an 'X'; while machine guns and cannons can be reloaded by finding the ammo caches that appear on each level. If ammo runs out, players must result to punching and kicking to defeat opponents.
- TECHNICAL -
Sega System 24 hardware
Game ID : 317-0058-04d
Main CPU : (2x) 68000 (@ 10 Mhz)
Sound Chips : YM2151 (@ 4 Mhz), DAC
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 496 x 384 pixels
Screen refresh : 58.00 Hz
Palette colors : 16384
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 3
- TRIVIA -
There is a reference to the arcade game "Shinobi" : the 'Hiyaaa' sound that Ben and Andy exclaim after detonating a superbomb is the same sound as the Shinobi ninja magic sound. Also, 2 of the 4 superbombs also appear in Shinobi. Look closely, the electricity bomb and the whirlwind with homing sickles bomb are here too.
At the end of scene 2 act. 2. There is a machine that produces electrical sparks. On top of the machine can be read : 's-4635 system24'. This is a reference to the arcade board this game runs on.
- UPDATES -
The US version is slightly different, it has the "Winners Don't Use Drugs" screen.
- TIPS AND TRICKS -
* Luring an enemy in a line of fire causing it to die by its own sort will earn you double this enemy score.
* Shooting more enemies in a row will give you additional points (4x) per enemy.
* Secret Bonus ("Shinobi" Bonus) : finish the stage without using a weapon (punch or kick only). Shinobi bonus will earn you 10,001 extra points.
- PORTS -
* Consoles :
Sega Mega Drive (1990) : This version wasn't very successful for several reasons. It was actually a poor arcade translation and suffered from severe slowdowns causing it a cruel joke to play. Here are the most remarkable differences summarized.
1) The whole introduction and subscreens are altered. There are no more graphical intro screens, just plain text in a sky. Subscreens are very different.
2) level 3-3 is missing and has been replaced by a stage that was not in the arcade.
3) The signs 'danger' on the roof stage are still in Japanese language, even in the Euro versions. The board that you have to shoot down in order to make a way to the exit shows a picture of Playdoc, while the arcade had Prayboy. They also take more hits to fall down than in the arcade.
Censorship perhaps?
4) Ben and Andy carry the bazooka once collected. In the Megadrive version this can't be seen.
5) The map was done horribly bad, just a very blocky maze with the marked spots and the player in it, making this map look worse than an average 8-bit game.
6) The enemy details are no longer shown after completing the game, but are now shown on the right side when player 2 is not joining.
7) There is only one type of superbomb.
Nintendo Wii (2007, "Virtual Console" - MegaDrive version)
* Computers :
Amstrad CPC (1990)
Commodore C64 (1990)
Sinclair ZX Spectrum (1990)
Commodore Amiga (1990)
Atari ST (1990)
PC [MS-DOS, 5.25''] (1990)
- SOURCES -
Game's rom.

아케이드, 크랙다운(세계판,플로피기반,FD1094317-0058-04c)

roms:crkdown.zip,100,아케이드

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