SDI - 스트레터직 디펜스 이니셔티브 (유럽판, System 16A 기판, FD1089B 317-0027) SDI - Strategic Defense Initiative (Japan, old, System 16A, FD1089B 317-0027)

마메롬파일은 마메에뮬레이터로 실행할수 있습니다.
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Roms info

  • 롬파일: sdi.zip
  • 사이즈: 358.01 KB
  • 카테고리: 슈팅
  • 소스카테고리: Shooter / Command
  • 구분: 마메 ( MAME )
  • 년도: 1987
  • 제작사: Sega
  • 소스: segas16a.c
  • 버젼: .36b15
  • 롬구분: 원본(부모롬)

Roms

zip형식의 롬파일은 압축해제없이 roms폴더에 그대로 넣어 주어야 합니다..

sdi.zip

 

Clone Roms Info (클론)

디펜스 (System 16B 기판, FD1089A 317-0028) Defense (System 16B, FD1089A 317-0028)
defense.zip

SDI - 스트레터직 디펜스 이니셔티브 (System 16B 기판, FD1089A 317-0028) SDI - Strategic Defense Initiative (System 16B, FD1089A 317-0028)
sdib.zip

SDI - 스트레터직 디펜스 이니셔티브 (해적판) SDI - Strategic Defense Initiative (bootleg)
sdibl.zip

 

 

# title
# gameover
# score
 
# cabinet

Story | story.dat

SDI <에스디아이>
우주 공간의 평화적 이용을 향해 협의를 거듭하고 있었지만,
그 뒤에서는 정찰위성이나 위성 공격 위성등의 전략 우주 병기가 많이 발사 되고 있었다.
그리고, 마침내 적국의 공격이 개시되어 미사일이나 적위성이 우리 나라로 습 있고 걸려 왔다.
조속히, 셔틀로부터 방위용 십을 발진시켜, 요격전을 전개시키지만, 적의 공격은 노도와 같이 밀어닥친다.
공격을 우주 공간에서 막을 수 있는 것은, 누구다!
[출전: 업무용 판촉 광고지(세가)]

History | history.dat


- Strategic Defense Initiative (c) 1987 Sega.
A strategic challenge in the science of offensive & defensive warfare.
- TECHNICAL -
Sega System 16A hardware
Game ID : 317-0027
Main CPU : 68000 (@ 10 Mhz)
Sound CPU : Z80 (@ 4 Mhz)
Sound Chips : YM2151 (@ 4 Mhz), UPD7759 (@ 640 Khz)
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 320 x 224 pixels
Screen refresh : 60.00 Hz
Palette colors : 6144
Players : 2
Control : 8-way joystick with button, trackball
Another version runs on the Sega System 16B hardware.
- TRIVIA -
This game is also known as "Defense".
Alfa Records released a limited-edition soundtrack album for this game (Sega Game Music Vol.3 - 28XA-109) on 10/10/1987.
- TIPS AND TRICKS -
* Flicky Mode :
1) Insert a credit (ONLY 1 credit)
2) Input code Up(x2), Down, Right, Down, Left, Down(x2) with Player 1
3) Input code Player 2 Shot button x3 then press Player 2 START button
4) Satellite (player character) will change to Flicky at the starting of Stage 2.
- STAFF -
Planed by : Black Holl Tomo
Project leader : Joe Kacchan
Programmers : Sweet Tohchan, Anatano Pideshi, Ippo Ogapi, Defended Your State
Character designers : Saitama Kenji, 8940 KON
Scene designer : Henchan
Music by : Katsuhiro Hayashi (Funky Gerogero)
Mechanical engineer : MI.U.I.Hachi
Enemy creation : Demon Taka
Data adjust : Nanno Icchan
- PORTS -
* Consoles :
Sega Master System (1987)
Sony PlayStation 2 (2005, "Sega AGES 2500 Series Vol. 21 & Quartett ~SEGA System 16 Collection Vol.1~")
* Computers :
Commodore Amiga (1987)
Amstrad CPC (1988)
Sinclair ZX Spectrum (1989)
* Others :
Mobile phones ("Mobile ", 2002)
- SOURCES -
Game's rom.
Machine's picture.

Command | command.dat


[ 기본 조작 방법에 대해 ]
─────────────────
·레바
 자기의 이동
·트랙볼
 조준의 이동
·버튼
A :레이저


[ 치트에 대해 ]
─────────────────
:0:FFC60E:03:000:Infinite Lives
:0:FFC63A:00:000:Infinite Damage
:0:FFC83A:FF:000:Flicky Mode Flag On

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