프로기어 (미국판 010117)Progear (USA 010117)
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케이브답게 엄청난 탄막을 자랑하는 슈팅게임이지요.Story | story.dat
프로 기어의 폭풍우먼 먼 세계, 파츠 왕국이라고 하는 나라에서의 이야기···.
풍력 발전의 번성한 이 왕국에서는, 전기를 사용하는 여러가지 발명품이 넘치고 있었다.
그 중에서 프로펠라의 회전에 의해 발전해, 그 전력으로 또 프로펠라를 돌린다고 하는,
반영구적 프로펠라 발전기관 「프로 기어」의 발명에 의해, 사람들은 간단하게 넓은 하늘을 춤추는 수단을 얻고 있었다.
또, 불로 불사의 기술도 실현되어 모든 인간의 동경인 불사의 몸은, 재력이 있는 노인들로 주어지고 있었다.
이윽고 불사의 몸을 손에 넣은 현자와 자칭하는 노인들에 의해,
새로운 정치 조직,{원로원}이 발족했다.
원로원은, 「오직이나 욕망으로 더러워진 현재의 정부를 버리고 떠나,
새로운 교육제도에 의해 재교육을 베푼 신인류들에 의한 이상적 사회를 실현시킨다.」라고 하는 내용의 성명을 발표해 무력행사에 나왔다.
너무 너무 과격한 원로원을 저지하기 위해, 정부는 드디어 군을 움직일 결의를 해,
어른들대 노인들이라고 하는 이례적인 전쟁으로 발전해 나간다···.
최초의 전장이 된 도시에서는 어른측이 한사람도 살아 남지 않고, 원로원의 굉장함을 세계에 울릴 수 있는 일이 되었다.
이것을 역사적으로 「현자의 제재」라고 불러, 원로원의 힘은 세계를 공포에 떨어뜨려 넣었다.
「현자의 제재」의 희생이 된 거리에서는, 소년공사대라고 하는 아이뿐인 파일럿들이 모여 있었다.
가족을 살해당한 소년들은, 이제야말로 정말로 중요한 것을 지키기 위해 일어설 때라고 느껴
어른들조차 잘 다룰 수가 없었다 「암 비행기」라고 불리는 신병기를, 스스로의 기체에 장비 해 날아올랐다···.
그러나 직면하는 원로원의 요격은, 아이라고 해도 가차 없이습 있고 걸렸다.
[출전:프로 기어의 아라시 공식 HP(카푸콘)]
History | history.dat
(c) 2001 Capcom.
In a time when the industrialization of the world had just begun, various inventions appeared and changed the life of the peaceful kingdom. One of them was a propeller that evolved from pure wind generation by using the created electricity to re-rotate it. It was called 'The Professional Gear', or just ''. This invention was the key to conquer the great wide open sky. Another discovery made the ancient dream of the immortal body come true. But it was affordable only by some wealthy elderly. They formed a new council called 'the Motorouin' and declared the current government as a corruptive and greedy establishment and that they want to correct it by a new educational system, in order to create a new race of man. So they built a military force to realize the first step of their plan, which was the takeover of the kingdom. The government decided to stop the aggression by putting it's own army in motion. It was a dreadful battle with many victims. But it was won by the Motorouin. This battle is mentioned in the books of history as 'The Punishment of the Sages'.
A group of young pilots, actually children whose families were killed in that war, finally decided to fight back. They secretly developed a new powerful weapon which adults were not able to use. They called it 'Gun Flyer' and installed it in all of their planes. The Storm of was about to begin!
- TECHNICAL -
Capcom Play System II hardware (CPS II)
Game ID : CP-S II No. 35
Main CPU : 68000 (@ 11.8 Mhz), Z80 (@ 8 Mhz)
Sound Chips : Q-Sound (@ 4 Mhz)
Screen orientation : Horizontal
Video resolution : 384 x 224 pixels
Screen refresh : 59.63 Hz
Palette colors : 4096
Players : 2
Control : 8-way joystick
Buttons : 2
=> [1] Shot/Gunner shot, [2] Bomb
- TRIVIA -
Released in January 2001.
This game is known in Japan as " no Arashi [CP-S II No. 35]".
Developed by Cave, this is their first horizontal-scrolling shooter.
- TIPS AND TRICKS -
* The game features 2 different planes with their own statistics :
Gambler (Ring Reed) - blue plane : Weapon : Wide shot - Speed : Normal
Militant (Bolt Voiyer) - green plane : Weapon : Focus shot - Speed : Fast
After choosing a plane, the player will pick a gunner from the three following :
Alpha gun flyer (Chain) : Explosion missile
Beta gun flyer (Nail) : Cannon ball
Gamma gun flyer (Rivet) : Homing missile
* Extra Gun-flyer Formation forward : Press Button 1 and 2 the same time with pressing 2P start button when you decide a gunner to enable extra Gun-flyer formation.
* Extra Gun-flyer Formation middle : Press Button 1 and 2 the same time when you decide a gunner to enable extra Gun-flyer formation.
* Extra Gun-flyer Formation back : Press Button 1 or 2 the with pressing 2P start button when you decide a gunner to enable extra Gun-flyer formation.
* Extra Character Costume : You can select an extra character costume on the character selection screen during holding Start Button.
* To enable the 2nd loop of the game you need to use 2 bombs or less during the whole game.
* The endings for each Pilot and Gunner combination changes depending on the Gunner's Data level at the end of the game.
- STAFF -
* Cave :
Producer : Kenichi Takano
Director : Junya Inoue
Chief Programmer : Tsuneki Ikeda
Programmer : Satoshi Kohyama, Takashi Ichimura
Designer : Akira Wakabayashi, Hiroyuki Tanaka, Fusayuki Watariguchi, Kengo Arai
Sound Producer : Junya Inoue
Music Composer : Yukinori Kikuchi
Sound Effecter : Ryuichi Yabuki
Special Assist : Toshiaki Tomizawa
Character Voice : Mitsuo Furusawa, Junya Inoue, Aki Sibata, Midori Katou, Masayo Hirasaka
Special Thanks : Yasushi Imai
Character & Mechanic Design : Junya Inoue
* Capcom :
Producer : Tatsuya Minami
Support Capcom R&D Dept. #3 : Tomoshi Sadamoto
- SOURCES -
Game's rom.
슈팅, 프로기어(미국판010117) 횡스크롤
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